کمیته پیشنهادات

    دبیر کمیته :           

       خانم فیروزه روزیطلب که با تائید تیم مدیریت اجرایی و ابلاغ ریاست بیمارستان بعنوان دبیرکمیته انتخاب گردیده است.

         اعضاء:

 

  • رئیس کمیته: رئیس بیمارستان
  • مدیر بیمارستان
  • مسئول دفتر پرستاری
  • مسئول امور اداری
  • یک نفر دبیر خلاق و خبره به انتخاب رئیس کمیته

 

تبصره 1: در مراکز آموزشی درمانی رئیس بیمارستان می تواند مسئولیت کمیته را به مدیر بیمارستان تفویض نماید.

تبصره 2 : در این مرکز علاوه بر تعداد تعیین شده ، یک نفر با سمت مدیر امور مالی و دو نفر به انتخاب آرای با سمت های معاون دفتر پرستاری و سوپروایزر کنترل عفونت اضافه شده اند.

اهداف کمیته:
 

  • هدف کلی: استقرار مدیریت مشارکتی و ایجاد تعلق سازمانی در کارکنان
  • اهداف اختصاصی:
  • افزایش توان مدیران با ایجاد مدیریت مشارکتی و استفاده از نظرات و حمایت دانشگاهیان
  • ایجاد تقویت احساس تعلق و مسئولیت پذیری نسبت به اهداف دانشگاه در دانشگاهیان و از بین بردن بی تفاوتی
  • ایجاد زمینه ها و بسترهای مناسب مادی و معنوی جهت شکوفا کردن و بهره گرفتن از اندیشه و تجارب کارکنان
  • افزایش پذیرش تغییر و سازگاری با تغییرات
  • یادگیری و بسط اطلاعات در سطوح و بخش های مختلف سازمان
  • یافتن گلوگاهها و مشکلات موجود در سازمان
  • شناسایی کارکنان دارای توان مسئولیت پذیری بیشتر
  • افزایش کیفیت و بهره وری، بهبود روندهای عملیاتی و کاهش هزینه ها
  • تسریع در ارائه خدمات و پیشگیری از تضییع حقوق ارباب رجوع در راستای اصل تکریم
  • فراهم آوردن مقدمات مشارکت عموم در پیشبرد اهداف وزارتخانه

 

مقررات کمیته:
  •  مسئولیت پیگیری جهت برگزاری کلیه کمیته ها طبق جدول گانت تعیین شده توسط دبیر کمیته با هماهنگی واحد بهبود کیفیت می باشد.
  • صورتجلسه هر کمیته می بایست توسط دبیر کمیته مربوطه طبق فرمت جدید صورتجلسه (پیوست 2)تهیه و تنظیم شده و حداکثر ظرف مدت 48 ساعت کاری بعد از تشکیل جلسه به مسئول کمیته ها تحویل داده شود و مسئول کمیته ها نیز ملزم به پیگیری جهت تایپ کلیه صورتجلسات تا حداکثر ظرف مدت 24 ساعت کاری پس از تحویل گرفتن صورتجلسه می باشد.
  • دبیر هر کمیته ملزم می باشد پس از تایپ شدن صورتجلسه کلیه مصوبات کمیته را به صاحبان فرآیند و ذینفعان هر یک از مصوبات ، اعلام نماید(طبق دستورالعمل فام)
  • مهلت پیگیری و اجرا جهت مصوبات فوری حداکثر 3 روز کاری و جهت مصوبات غیر اورژانسی و زمان بر نهایتاً 7 روز کاری می باشد.
  • در ابتدای هر کمیته ، دبیر کمیته می بایست نتایج پیگیری مصوبات جلسه قبل را به صورت مکتوب ارائه نماید و در صورت انجام نشدن مصوبه حتماً علت دقیق آن توضیح داده شود و مجدداً در صورتجلسه جدید قید شود.
  • حضور کلیه اعضاء ثابت در کلیه کمیته ها الزامی می باشد و اعضاء متغیر را می توان متناسب با موضوع مورد بحث در جلسات دعوت نمود.
  • بسته به موضوعات مورد بحث دبیر کمیته موظف می باشد 3 روز قبل از تشکیل جلسه لیست مدعوین و دستور کار جلسه را امضاء شده به مسئول کمیته ها جهت ارسال دعوتنامه ارائه نماید.
  • کلیه جلسات راس ساعت مقرر برگراز خواهد شد در صورت عدم حضور به موقع ، میزان تاخیر اعضاء ثبت می گردد و در صورتی که هر یک از اعضاء کمیته بیش از 2 بار تاخیر داشته باشند باید به واحد مدیریت پاسخگو باشد.
  • کلیه مسئولین واحد های ذکر شده می بایست در حوزه نظارتی خود اطلاعات کافی از استاندارد های تعیین شده وزارتخانه را داشته و در اینخصوص جهت ارزیابی و پایش بخشها چک لیستهای مرتبط زیر نظر دفتر بهبود کیفیت تهیه کنند .
  • سوپروایزرها و سرپرستاران در شیفت صبح و سوپروایزرهای بالینی شیفت در گردش در شیفت عصر و شب می بایست نسبت به پایش استاندارد های ضرروی ایمنی و تکمیل چک لیست های ایمنی اقدام نمایند هم چنین رابطین ایمنی واحد ها با هماهنگی سرپرستار واحد خود می توانند به پایش 20استاندارد های ضرروی اقدام کنند .
  • ارائه گزارشات ارزیابان تنها در کمیته بعدی و در حضور جمع بوده و اشکالات بخشها در کمیته مطرح و راهکار ها ارائه خواهد شد .
  • کلیه مستندات بیمارستان از قبیل شرح وظایف پرسنل ، برنامه عملیاتی ، فرم ، چک لیست می بایست پس از تأیید دفتر بهبود کیفیت به واحد های دیگر ارائه شود . بدیهی است در صورت نیاز به دفتر بهبود کیفیت با صاحب نظران در این خصوص مشورت لازم را انجام می دهد .
  • در پایان جلسه گزارش مکتوب طبق فرمت ارسال دانشگاه در صورتجلسات توسط دبیر کمیته ظرف 3 روز نوشته و پروتکلهای تصویب شده در جلسه نیز به پیوست با امضاء رئیس کمیته (رئیس بیمارستان ) ضمیمه شده و به تمامی واحد ها ارسال می گردد.
  • کلیه مصوبات بعد از تصویب اکثریت اعضاء کمیته قابلیت اجرایی خواهد داشت.
  • ارزیابی عملکرد کمیته ها توسط واحد بهبود کیفیت سه ماهه بررسی و پس از اعلام گزارش ارزیابی به مدیریت اجرایی رسماً به اطلاع دبیر کمیته خواهد رسید.
  • مباحث مطرح شده در کمیته توسط دبیر کمیته صورتجلسه شده و مصوبات کمیته از طریق سامانه پیگیری مصوبات (فام) توسط دبیر کمیته به اطلاع مسئولین پیگیری رسیده و توسط این سامانه پیگیری خواهد گردید.

تاریخ به روز رسانی:
1397/10/10
تعداد بازدید:
87
بیمارستان حاج محمد اسماعیل امتیاز و مرکز فوریت های جراحی شهید رجایی شیراز
آدرس : شیراز - بلوار شهید چمران - نرسیده به بلوار نیایش -  فوریت های جراحی شهید رجایی (تروما) 
تلفکس : 36248980 071             تلفن: 07136364001                   Email:rajaeehospital@sums.ac.ir
پیامک رسیدگی به شکایات، انتقادات و پیشنهادات : 50002070003331
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به بیمارستان حاج محمد اسماعیل امتیاز و مرکز فوریت های جراحی شهید رجایی شیراز می باشد.
Powered by DorsaPortal