کمیته رسیدگی به شکایات

    دبیر کمیته :           

                     خلیل دسترنج مسئول رسیدگی به شکایات  

         اعضاء:

 

  • مدیر بیمارستان
  • مدیر پرستاری
  • مسئول رسیدگی به شکایات بیمارستان
  • مسئول امور ادرای بیمارستان
  • مسئول بهبود کیفیت بیمارستان
  • کارشناس بهبود کیفیت بیمارستان
  • کارشناس رسیدگی به شکایات

اعضاء متغیر «در صورت لزوم»:

  • رئیس بیمارستان
  • معاون آموزشی
  • سایر افراد برحسب موضوعات مورد بحث

اهداف کمیته:
 

برای هر سازمان خدماتی موفق لازم است که ساز و کار نظارتی کارآمد برای حفظ و ارتقاء کیفیت خدمات و افزایش رضایتمندی خدمت گیرندگان داشته باشد و با نظارت دقیق بر زیر مجموعه ها و پیدا نمودن علل کاهش رضایتمندی و افت کیفیت خدمات ، آنها را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و راهکارهای اصلاحی جهت برطرف نمودن علل نارضایتی اتخاذ نماید و کمیته رسیدگی به شکایات بیمارستان در همین راستا تشکیل شده است .

مقررات کمیته:
  •  مسئولیت پیگیری جهت برگزاری کلیه کمیته ها طبق جدول گانت تعیین شده توسط دبیر کمیته با هماهنگی واحد بهبود کیفیت می باشد.
  • صورتجلسه هر کمیته می بایست توسط دبیر کمیته مربوطه طبق فرمت جدید صورتجلسه (پیوست 2)تهیه و تنظیم شده و حداکثر ظرف مدت 48 ساعت کاری بعد از تشکیل جلسه به مسئول کمیته ها تحویل داده شود و مسئول کمیته ها نیز ملزم به پیگیری جهت تایپ کلیه صورتجلسات تا حداکثر ظرف مدت 24 ساعت کاری پس از تحویل گرفتن صورتجلسه می باشد.
  • دبیر هر کمیته ملزم می باشد پس از تایپ شدن صورتجلسه کلیه مصوبات کمیته را به صاحبان فرآیند و ذینفعان هر یک از مصوبات ، اعلام نماید(طبق دستورالعمل فام)
  • مهلت پیگیری و اجرا جهت مصوبات فوری حداکثر 3 روز کاری و جهت مصوبات غیر اورژانسی و زمان بر نهایتاً 7 روز کاری می باشد.
  • در ابتدای هر کمیته ، دبیر کمیته می بایست نتایج پیگیری مصوبات جلسه قبل را به صورت مکتوب ارائه نماید و در صورت انجام نشدن مصوبه حتماً علت دقیق آن توضیح داده شود و مجدداً در صورتجلسه جدید قید شود.
  • حضور کلیه اعضاء ثابت در کلیه کمیته ها الزامی می باشد و اعضاء متغیر را می توان متناسب با موضوع مورد بحث در جلسات دعوت نمود.
  • بسته به موضوعات مورد بحث دبیر کمیته موظف می باشد 3 روز قبل از تشکیل جلسه لیست مدعوین و دستور کار جلسه را امضاء شده به مسئول کمیته ها جهت ارسال دعوتنامه ارائه نماید.
  • کلیه جلسات راس ساعت مقرر برگراز خواهد شد در صورت عدم حضور به موقع ، میزان تاخیر اعضاء ثبت می گردد و در صورتی که هر یک از اعضاء کمیته بیش از 2 بار تاخیر داشته باشند باید به واحد مدیریت پاسخگو باشد.
  • کلیه مسئولین واحد های ذکر شده می بایست در حوزه نظارتی خود اطلاعات کافی از استاندارد های تعیین شده وزارتخانه را داشته و در اینخصوص جهت ارزیابی و پایش بخشها چک لیستهای مرتبط زیر نظر دفتر بهبود کیفیت تهیه کنند .
  • سوپروایزرها و سرپرستاران در شیفت صبح و سوپروایزرهای بالینی شیفت در گردش در شیفت عصر و شب می بایست نسبت به پایش استاندارد های ضرروی ایمنی و تکمیل چک لیست های ایمنی اقدام نمایند هم چنین رابطین ایمنی واحد ها با هماهنگی سرپرستار واحد خود می توانند به پایش 20استاندارد های ضرروی اقدام کنند .
  • ارائه گزارشات ارزیابان تنها در کمیته بعدی و در حضور جمع بوده و اشکالات بخشها در کمیته مطرح و راهکار ها ارائه خواهد شد .
  • کلیه مستندات بیمارستان از قبیل شرح وظایف پرسنل ، برنامه عملیاتی ، فرم ، چک لیست می بایست پس از تأیید دفتر بهبود کیفیت به واحد های دیگر ارائه شود . بدیهی است در صورت نیاز به دفتر بهبود کیفیت با صاحب نظران در این خصوص مشورت لازم را انجام می دهد .
  • در پایان جلسه گزارش مکتوب طبق فرمت ارسال دانشگاه در صورتجلسات توسط دبیر کمیته ظرف 3 روز نوشته و پروتکلهای تصویب شده در جلسه نیز به پیوست با امضاء رئیس کمیته (رئیس بیمارستان ) ضمیمه شده و به تمامی واحد ها ارسال می گردد.
  • کلیه مصوبات بعد از تصویب اکثریت اعضاء کمیته قابلیت اجرایی خواهد داشت.
  • ارزیابی عملکرد کمیته ها توسط واحد بهبود کیفیت سه ماهه بررسی و پس از اعلام گزارش ارزیابی به مدیریت اجرایی رسماً به اطلاع دبیر کمیته خواهد رسید.
  • مباحث مطرح شده در کمیته توسط دبیر کمیته صورتجلسه شده و مصوبات کمیته از طریق سامانه پیگیری مصوبات (فام) توسط دبیر کمیته به اطلاع مسئولین پیگیری رسیده و توسط این سامانه پیگیری خواهد گردید.

تاریخ به روز رسانی:
1397/10/10
تعداد بازدید:
16
بیمارستان حاج محمد اسماعیل امتیاز و مرکز فوریت های جراحی شهید رجایی شیراز
آدرس : شیراز - بلوار شهید چمران - نرسیده به بلوار نیایش - مرکز فوریت های جراحی شهید رجایی (تروما) 
تلفکس : 36248980 071             تلفن: 07136364001                   Email:rajaeehospital@sums.ac.ir
پیامک رسیدگی به شکایات، انتقادات و پیشنهادات : 3000849613 
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به بیمارستان حاج محمد اسماعیل امتیاز و مرکز فوریت های جراحی شهید رجایی شیراز می باشد.
Powered by DorsaPortal